Shalom, Israel

Am avut bucuria sa calatoresc in Israel, datorita sotului meu care lucreaza acolo. Este o tara minunata, cu foarte multe atractii turistice. Eu am vizitat doar cateva dintre ele, pentru ca  era foarte cald in luna august si eram si cu fetita noastra de 3 ani. In primul rand, daca ajungi in Israel trebuie sa ajungi la Mormantul Sfant, in Ierusalim. Am fost un copil crescut in spirit religios si intotdeauna mi-am dorit sa ajung acolo. Orasul Ierusalim reprezinta o imbinare intre un loc sfant si un oras modern. Via Dolorosa este drumul pe care Iisus a mers de la Judecata catre Rastignire. Incepe din piata in care a fost judecat si continua cu drumul Lui pana la Mormantul Sfant. Aici se afla cele 9 opriri ale Crucii care duc spre Biserica Sfantului Mormant, cunoscut ca si locul unde a fost ingropat si unde a inviat Mantuitorul Iisus Hristos. Biserica Sfanta este cea care adaposteste alte 5 opriri de pe Via Dolorosa si anume: locul unde a fost dezbracat Iisus, locul unde a fost rastignit pe cruce, locul in care a fost ridicata crucea, piatra pe care a fost spalat Iisus dupa ce l-au dat jos de pe cruce si Mormantul Sfant.

Cand ajungi la Mormantul Sfant, desi stai la rand in jur de o ora, intri intr-o camaruta foarte mica, sapata in piatra, iar in partea dreapta este o platforma pe care a fost intins trupul neinsufletit a lui Iisus. Cand esti acolo te cuprinde o liniste, o emotie puternica, stii si simti ca orice iti vei dori se va indeplini. Simti ca vei avea parte de minuni in viata ta. Stii ca vei fi puternic si vei reusi tot ce ti-ai propus. Parca l-am intalnit pe Iisus. E o minune sa fii acolo. Te simti pur, mai bun, mai intelept, mai iubitor. Te rogi bunului Dumnezeu si stii ca El te asculta, simti ca este acolo, cu tine. Este un moment de neuitat si daca o sa mai ajung in Israel anul viitor, o sa merg din nou la Mormantul Sfant pentru ca linistea pe care o gasesc acolo nu se compara cu nimic din lumea asta. A fost un moment impresionant si-i multumesc bunului Dumnezeu ca am ajuns acolo.

Un alt loc minunat care trebuie vizitat este Tel-Aviv. Noi chiar ne-am plimbat o zi întreaga pentru a-l admira. Este unul din cele mai mari orase din Israel si se bucura de plaje extrem de frumoase. E numit si „orasul care nu doarme niciodata”. In Tel Aviv există numeroase obiective turistice cum ar fi: The Crazy House, care evocă stilul Gaudi, Teatrul naţional Habina, Turnul Orologiului, din epoca otomană, un punct de plecare tradiţional pentru a vizita Jaffa, construit în onoarea sultanului turc Abdul – Hamid al II-lea, Marea sinagogă – unul dintre simbolurile cele mai cunoscute din oraş, Moscheea Hassan Beck si multe, multe altele.

Știți ce mi s-a mai părut  impresionant ? Deși nu vorbesc aceeași limba si sunt mai multe naționalități, copiii sunt mereu buni. Maya statea ore in sir in preajma lor si deși e mică nu o ignorau. Ii zâmbeau, o ajutau daca alerga si cădea , faceau diverse joculețe sa poată participa si ea. Iar parcurile sunt fenomenale, cu nisip, cu covor de iarba pentru ca cei mici sa nu se poată lovi.

.12168012_1188950651121137_1739574441_n 11887912_1157201837629352_4667829805117959460_n12166679_1188950661121136_542247307_n

Am vizitat multe orase dar m-a impresionat Bat Yam-ul pentru ca este situat pe malul Marii Mediterane. Bat Yam inseamna „fiica marii”. O atractie turistica a Bat Yam-ului o constituie plajele cu nisip fin, intinse pe o lungime de 3,2 km intesate de baruri si restaurante.

O alta atractie turistica – Gradinile Bahai, sunt o minunatie greu de imaginat inainte sa o vezi. Frumusețea, grandoarea și mai ales designul special inspirat de religie fac din grădina templului Bahai din Haifa una dintre cele mai vizitate grădini din lume.

12003318_1167465806602955_3689098995143542684_n 12170215_1188671091149093_1753102426_n 12170333_1188671121149090_1714586288_n

Am locuit acolo o luna si pot sa va marturisesc ca mi-a placut. Desi este mai mult desert, nu prea te bucuri de natura/ verdeata ca in Romania, este o tara destul de frumoasa cu peisaje divine. La un semafor in Tel-Aviv cand vezi atatia oameni deodata, atatea nationalitati: evrei, arabi, etiopeni, chinezi, rusi, romani, englezi, francezi, pur si simplu te ia ameteala.

Am prins si o furtuna de nisip. Aerul era irespirabil , extrem de cald si in depărtare nu puteai vedea bine, era ca o ceata dar o ceata calda.


O intamplare care m-a facut sa realizez ca toti suntem oameni, nu conteaza in ce parte a lumii traim sau ce limba vorbim a fost atunci cand Maya s-a luat la cearta cu un baietel rus, acesta a impins-o iar ea a procedat la fel. Atunci noi mamicile am intervenit certandu-ne copiii fiecare in limba ei, apoi ne-am uitat una la alta si ne-am zambit. Am crezut ca vom fi discriminate dar nu a fost asa. Iar oamenii ne zambeau pe strada, pentru ca Maya pe oricine vedea, saluta „Hello” sau „Bye Bye”. E frumos sa vezi ca oriunde am merge, orice limba am vorbi, mai presus de toate suntem oameni, ne intelegem, zambim, suntem amabili, respectuosi, civilizati, buni.

 

 

Un gând despre „Shalom, Israel

Lasă un răspuns

