Merhaba, Turcia

Am vizitat Turcia in anul 2013, impreuna cu sotul meu si va marturisesc ca m-a surprins foarte placut aceasta tara. Am locuit intr-un hotel de 5 stele Asteria Elita Resort in Side , ultra all-inclusive. A fost de vis. O nebunie. Recomand din tot sufletul. Soțul meu mi-a facut aceasta surpriza si a fost ca o a doua luna de miere. Si acum cand ma gandesc ma inunda o fericire si o stare de bine. Am un cd in masina cu melodia” Habibi- Pitbull” pe care am ascultat-o prima data in Turcia si de fiecare data cand o aud, inchid ochii si parca sunt din nou acolo. Si e tare bine. Am fost la hamam desigur, am mers cu o corabie superba, (avea si pirati) am vizitat insula Cleopatrei, cateva pesteri prin care intrai cu corabia. La hotel am facut diverse activitati  (am tras cu arcul, tenis, volei, bowling, ping pong, scuba diving etc). Imi pare rau ca nu aveam blog pe atunci, as fi scris mult mai multe 🙂 Dar imi amintesc perfect ca turcii de acolo, din resort chiar stiu sa distreze turistii si sunt foarte ospitalieri.


Seara adoram sa ne plimbam prin bazar. Era imens si erau atatea de vazut, de gustat, de cumparat. Un  lucru care m-a impresionat in Turcia este faptul ca oamenii de acolo, din bazar, stiau de Romania. Si asta e minunat. La prima vedere credeau ca sunt rusoaica (eram blonda cu ochii verzi), apoi cand le spuneam Romania, ei imi raspundeau asa : Hagi, Inna, Alexandra Stan, Nadia Comaneci, Dan Balan. Si erau unii vanzatori care te invitau la un ceai la intrarea in magazinul lor.


Am cunoscut si cativa romani acolo, unii chiar din Bacau, iar seara organizam o masa mare doar a romanilor. Era frumos. In materie de entertainment a fost totul grozav. Seara nu stiai ce sa mai alegi. Concerte, discoteca, tot felul de terase cu diverse spectacole si multe multe altele. Iar ziua nu stiai ce sa mananci. Puteai alege din toate mancarurile si bucatariile lumii. De la sushi, la enchiladas sau  pui shanghai. Iar marea era superba. Albastru turcoaz, nisip alb si fin, soarele arzator. Era atat de bine sa stau pe un sezlong, sa simt soarele pe pielea mea, sa simt mirosul marii, sa aud valurile, pescarusii, linistea si din cand in cand vocea calda a sotului meu.

 

Specialități ce merită atenția daca ajungi in Turcia sunt “mantı” – ravioli umplute cu carne, servite cu iaurt și înroșite cu uleiuri condimentate – sau gözleme – o delicatesă ce seamană cu clătitele umplute (astea erau preferatele sotului meu). La tonetele “kuruyemiş” se vând diferite soiuri de nuci și semințe sau fructe uscate, foarte sănătoase, precum “peștil” –preparat în special din caise sau piersici – sau “tatlısucuk”, fructe îmbracate în melasă dulce. Cele mai obișnuite supe (ciorbă sau “çorba”) sunt mercimek (de linte), ezogelin (un fel de supă groasă cu orez și legume) sau işkembe (un fel de ciorbă de burtă).

Cele mai cunoscute dulciuri turcești, lokum sau rahatul dulce, sunt disponibile la orice magazin de specialitate. Este, de fapt, zahăr solidificat și gelatină, aromat cu apă de trandafiri sau fistic și stropit cu zahăr pudră. Există o mulțime de sortimente de halva, amestecuri de susan, unt, zahăr și esențe aromatizante. Baclavalele zemoase, înmuiate în sirop, sunt preparate cu zahăr, făină, nuci și un amestec untos – cele mai bune sunt “antepfıstıklısarması”, umplute cu fistic. Daca aveti ocazia sa mergeti intr-o vacanta la turci, nu ezitati. Merita toti banii.

Lasă un răspuns

