E minunat sa fii mama!

Am intalnit de multe ori intrebarea: „Cum de o mama se trezeste in toiul noptii cand copilul ei face febra?” Simplu. Simte. Doar femeia care este si mama stie raspunsul. Copilul tau este carne din carnea ta si daca lui ii este rau si tie iti este rau. Toata starile si emotiile tale i le transmiti lui. Fiecare mama stie acest lucru, l-a invatat pe parcurs si are grija mereu ca ea sa fie bine, pentru a fi si copilul ei bine. Copiii sunt minunati, aduc bucurie, lumina, farmec vietii. Viata ar fi tare urata fara ei. Mereu le spun prietenelor mele ca nu stiu cum am putut fi fericita fara fetita mea, Maya. Nu stiam ce e fericirea cu adevarat.

„Off, copilule dulce si bun, daca ai sti cate nopti am vegheat asupra ta! Si erai asa de mica, firava si dragalasa. Esti o minune in viata mea.” Fiecare mama stie proverbul :”Copilul este oglinda ta”. Il poti invata multe lucruri frumoase. In fiecare zi. Chiar daca e mic. Pune-i cantecele. Sau da-i o floare sa o miroase. Danseaza cu el in brate. Zambeste-i tot timpul. Fa din orice activitate o bucurie. Eu una, asa am incercat sa o cresc pe Maya si vad ca am facut o treaba grozava. Zambeste si in somn mititica.

Am incercat in timp sa „invat” diverse metode pe care sa le aplic cu fetita mea. Au functionat. Unele. Dar multe dintre ele noi, mamicile deja le stim si le aplicam. De ce? Din instinct matern. Invatam singure pentru ca nu ne arata nimeni cum se face, pentru ca asa simtim ca e mai bine pentru puiul nostru si desigur, fiecare mama isi creste copilul cum crede ea.

  • La noi in primul rand, functioneaza schema cu numaratul. De cate ori Maya nu vrea sa isi faca curatenie la jucarii, incep sa numar pana la 3 si atunci mititica se apuca de treaba :)) Dar Maya este un copil bun, dulce si ascultator. Bine, nu ma asculta tot timpul dar in mare parte a timpului, da.
  • Un  sfat pe care il dau tuturor mamicilor, este sa vorbeasca permanent cu piticii lor. Atunci cand mergeti in parc: „Uite mami, acum o sa mergem in parc”, atunci cand trebuie sa plecati din parc : „Maya, te mai dai de 3 ori in tobogan apoi, mergem acasa”, atunci cand mergeti la doctor:”Mergem la doctor ca sa te faci bine, ca in doctorita Plusica” sau cand trebuie sa iasa din cada: „Mai stai putin, faci baie la papusa, apoi gata baita” s.a.m.d. E mult de scris, sfaturi sunt sute 🙂
  • Un copil ca Maya ( 3 ani si 3 luni) nu sta mai mult de o ora intr-un loc. Degeaba am incercat sa o duc la film, circ, teatru sau spectacol. Se plictiseste dupa 50 min. Dar eu totusi o mai duc din cand in cand, se bucura tare mititica.
  • Copiii santajeaza. Da, este adevarat. Maya cateodata dimineata imi pune „conditii” ca sa mearga la gradinita. Imi dai rochita cutare si coronita cutare. Uneori ne mai contrazicem, alteori face ea ca mine sau eu ca ea.
  • Intr-o zi cand am luat-o de la gradinita, mititica imi spune ca vrea in parc. Incerc sa-i explic ca nu e nimeni, nu are cu cine sa se joace si este si foarte frig afara, la care ea imi zice:”Lasa mami, ca eu stiu sa ma distrez si singura.”
  • Unii copii invata mai repede, altii mai greu, la fel si cu mersul si cu vorbitul. Dar sunt frumosi toti.
  • Cand merg la gradi la ora 15 (Maya ma pune in fiecare dimineata sa-i promit ca vin prima), toti copiii vin langa mine. Ma simt ca o closca :)) Uneori pe unii ii mangai, la altii le fac cu mana si daca e Maya in toane bune, ma lasa sa-i si pup pe cei care vin langa mine. Ei vad ca o imbratisez pe Maya si vor si ei sa fie iubiti. Uneori e geloasa mititica, nu lasa pe nimeni sa se apropie de mine si spune :”E mama mea frumoasa! Doar a mea.”
  • Vorbesc foarte mult cu ea. Cand greseste, mereu ii explic. Nu e prea mica, intelege, sa stiti. Pe multi ii aud „nu-ti mai bate capul ca e prea mica”. Incerc sa-i explic, chiar daca trebuie sa o fac de 10 ori cateodata. Va dau un exemplu: mereu cand ii mai curgea nasucu, il stergea cu maneca. I-am explicat in fiecare zi ca nu este frumos, trebuie sa luam batistuta, iar acum dupa multe atentionari, cum ii curge nasul imi spune:”Mami, o sa imi iau o batista ca imi curge nasul. Nu e frumos sa il stergem cu mana.”
  • Adora sa ma imite. Sa repete exact vorbele mele. Si e serioasa. De asta trebuie sa fiu mereu un om mai bun si lucrez la asta in fiecare zi. Ca ea sa invete doar lucruri frumoase de la mine si de la tatal ei. Toate mamele ar trebui sa se simta speciale, frumoase, implinite.

Like queen’s.

Lasă un răspuns

